torsdag, november 11, 2010

Southern Tier 2XIPA

Det var länge sedan jag skrev ett liveinlägg. Nu sitter jag på Red Lion i Göteborg och känner att det är dags igen.

Daniel på Red Lion (inte vår utan en annan) skickade ett SMS till mig samtidigt som jag stod med flickvännen och diskuterade middagen. Southern Tiers 2XIPA hade just kommit in och kopplats på. Middagsbeslutet blev genast väldigt enkelt. Toppenöl och min standardmåltid på Red Lion - Hot & Smoky Baby Back Ribs, lätt bäst i stan.



Southern Tier X2IPA

Doft: Fruktig doft där persika och fruktkola har huvudrollen. Det finns även solmogna apelsiner och som brukligt på östkusten lite malt.

Smak: I smaken samsas fruktkolan väl med en stor grapebeska. Smaken hänger kvar länge. Det är sammantaget väldigt mjukt. Malten fyller ut mellan smaktopparna.

Munkänsla: Stor fyllighet och livlig kolsyra.

Tokgod: Om du kan, ta dig till Majorna och Red Lion nu! Den här ska drickas purfärsk. Passa på innan det är för sent!

6 kommentarer:

  1. Åh, hade varit kul att testa den färsk på fat!
    Och instämmer i påståendet om ribsen.
    Skit också att man ska bo i exakt andra änden av stan :/

    SvaraRadera
  2. Ja, det gäller ju att ha lite tur också. Perfekt att ha en grym kvarterskog med toppenöl runt hörnet. Synd att jag inte har det så länge till. Särskilt nu när Red Lion börjar få riktig ordning på ölen. Flyttar nämligen till Örgryte om en månad. Får se det från den ljusa sidan - närmare till Tre Små Rum!

    SvaraRadera
  3. Örgryte minsann. Var hamnar du då mer specifikt?

    SvaraRadera
  4. Rangeltorpsgatan, längst in.

    SvaraRadera
  5. Ytterligare en anledning till att bli bättre på att följa ölbloggarna i stan lite mer frekvent, att inte missa den här typen av info. Vad gjorde jag i torsdags liksom? Nej, precis!

    SvaraRadera
  6. Någon som har koll på om det fortfarande finns kvar?

    SvaraRadera