onsdag, april 22, 2009

Första inlägget.

Första inlägget. Det är lika bra att sätta igång och skriva lite antar jag. Jag har provat genom ganska många öl de senaste åren, sedan jag blev lite mer ölintresserad, och börjar blanda ihop dem och minns inte så mycket vad jag tyckte om dem.

Senast detta infann sig var när jag och Carl satt på Haket och provade en öl, som jag naturligtvis inte minns vilken det var. Han frågade om den inte hade samma humlegrapeton som Oppigårds Spring Ale. Tror jag det var. Jag visste inte, hade glömt vad jag tyckte om den och hur den smakar. Irriterande att behöva prova om ölet. Värre ändå när ölet är slut eller kostar multum.

Här sitter tre schenier (Carl, Porter och Daniel från vänster till höger) på Hakets uteservering.

Jag brygger öl också, glad nybörjare med några brygder under bältet. Tanken är att jag ska snacka lite om dessa och själva bryggningen också. Så jag får lite utlopp för mitt behov att tjata sönder min omgivning.

Jag är Ölvisp i föreningen Handels Schenier. Vi startades vid Handelshögskolan i Göteborg några år sedan. Vi försöker sprida god smakkultur där. Vi tänkte på öl, vin whiskey, kaffe, choklad, mat och vad nu vi mer kunde komma på. I dagsläget har vi inte kommit längre än alkoholen dock. Jobbar på det. Scheniernas "valspråk" är Schnille och Schmak. Carl kan ju vid senare tillfälle förklara hur vi kom fram till namnet Schenier, det är inget som har med intelligens att göra kan vi nästan garantera. Ingen mensaförening i alla fall.

Råkar du trilla in är du välkommen, hittade du hit av andra anledningar är du mer välkommen!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar