fredag, april 24, 2009

Bytt är bytt

Planeringen av måndagens ölprovning fortskrider. Idag var jag och Johan på Bolaget och hämtade 150-talet flaskor. Vi möttes av en del suckar för den jobbiga beställningen. Cantillon Kriek fick vi dem att leta rätt på över hela Sverige. Tror att vi fick de 23 sista. 3 st plockade jag undan till mig själv för att avnjutas vid ett senare tillfälle. Tog även en flaska av varje i övrigt för att friska upp smakminnet inför provningen, och för att en gång för alla skriva smaknoteringar.

Väl på Handels, där provningen ska hållas, lyckades jag och Sexets Ölchef att hitta en bra plats för flaskorna. Med Ölchefen gjorde jag mitt bästa byte någonsin, alla kategorier. Han föreslog ett byte mellan en av mina Carnegie Starkporter 2009 mot en Carnegie Starkporter från 2003.


Jag trodde att han skämtade, men icke. Härligt! Ska tillse att avnjuta den tillsammans med de andra schenierna till något passande. En äppelkaka kanske?

2 kommentarer:

  1. Bytt är bytt, kommer aldrig igen!

    Fler dylika byten, tack.

    SvaraRadera
  2. Jag kom på en tanke. Vi kan ju testa -03, -05, -07 och -09 bredvid varandra?

    SvaraRadera