söndag, april 26, 2009

7 är kallast

Personlig notering: 7 är kallast i ölkylen.

Kände att ölen fråm kylen var alldeles för kall varför jag tänkte skruva upp värmen något. Det känns ju logiskt att 1 är kallast och 7 är varmast. När jag idag skulle titta till ölen möttes jag av en frusen Avenyn Ale och en bubblande Indianviken Pale Ale. "Toppen." Som tur är var Daniel över härom veckan och hjälpte till att tömma det jag hade i kylen innan. Sedan dess har det inte blivit något inköp som hamnat i kylen förutom det som nu blev förstört. Suck.

Kan i alla fall meddela att Daniels Lucky Liquorice Stout var lika god igår, på Daniels mycket lyckade bröllop, som den var under provsmakningen. En riktigt finfin öl.

2 kommentarer:

  1. Min personliga reflektion är att min ölkyl beter sig underligt också. Jag lärde mig att skalan 1 till 7 avsåg effekt, men min kyl är underlig på ett annat vis. Effekt 1 ger en temperatur på kanske 14 grader i mitt förråd som håller 14 till 16 grader. Inte så värdefullt. Alla andra lägen ger mellan -2 och 0 grader. Hurra.

    Det blir främst en nedkylningskyl och sekundär/klarningskyl.

    Hoppas ölen klarade sig till puben så jag har anledning att tä mig dit någon eller några onsdagar tills finölen tar slut!

    Skål från bröllopsresan.

    Daniel

    SvaraRadera
  2. Det finns ca 15 öl vardera av Grebbestads lager, Avenyn ale, Indianviken ale, Smörpundet porter och Cantillon Kriek till systempris + 25%. Tror inte att de kommer att gå åt i någon rasande fart.

    Klart billigare än krogen iaf! Och miljön är inte särskilt taskig när man är på uteserveringen/borggården.

    SvaraRadera