torsdag, april 14, 2011

Inköpslista Systembolaget 15 april 2011

Fredag den 15 april släpps några exklusiva och häftiga öl på Systembolagets tre vinkällarbutiker. Jag blir inte förvånad om det blir kö till butikerna då.

Vi har listan!




Det är några exklusiva och dyra öl som släpps. Öl som tidigare inhandlats främst via Ebay (Black Albert) eller med lite tur hittats i Ølbutikken (Red Horizon), och allmänt sjukt intresseväckande men dyra öl (Bat Out of Hell, Sierra Nevada ölen).

Inköpslista Systembolaget 15 april 2011


11164 [248,90kr; 75cl] De Molen/Flying Dog Bat Out of Hell [RB]
11156 [59,90kr; 33cl] De Struise Black Albert [RB]
11163 [119,00kr; 75cl] Cigar City Bolita Brown Double Nut Brown Ale [RB]
1617 [99,00kr; 25cl] Nøgne Ø Dark Horizon 3rd Edition [RB]
1693 [99,00kr; 25cl] Nøgne Ø Red Horizon [Schnille, RB]
11165 [399,00kr; 75cl] Sierra Nevada Our Brewers Reserve [RB]

Jag ska nog hålla mig till så många Black Albert jag orkar bära och en Cigar City Bolita Brown. Jag gillade Red Horizon men känner inget behov av att köpa fler. Dark Horizon Third Edition var jag inte särskilt förtjust i, den var alldeles för söt för mig. Sierra Nevadas 400 kronorsöl är för dyr, detsamma med Bat Out of Hell.

De Molen/Flying Dog Bat Out of Hell låter i och för sig sjukt lockande. En samarbetsbrygd baserad på Gonzo och Hel & Verdoemnis. 250kr är ändå dyrt, men kanske inte för dyrt? Jag får debattera med mig själv på Systembolaget och se om humorn i att prova den till köttfärslimpa överväger priset. Kanske.

Vad ska ni plocka på er, om något? Tror ni på kö till Systembolaget imorgon?

Daniel

12 kommentarer:

  1. Klockan 10:00, ses vid SB Passagen Stockholm imorgon ;)
    Det blir nog Black Albert och Bolita Brown för mig med.
    Hade gärna velat prova Sierra Nevadas värsting men den är på tok för dyr!

    SvaraRadera
  2. Hoppas verkligen inte det blir kö, inte tänkt att masa mig ner förrens till lunch och vill ju inte det ska tagit slut. ^^
    Har testat Dark Horizon på Bishop på Järntorget, tyckte den var helt okey så blir nog en sådan plus en Red.
    I med ditt tips om Black Albert blir det nog någon sådan med. Verkar vara hyffsat pris för det man får. Stort fan utav BrewDog så är verkligen intresserad av den men priset sätter stopp denna månaden, känns för dyrt.
    Så båda Nøgne Ø och Black Albert får det nog bli.

    SvaraRadera
  3. Båda Nøgne Ø, två Prince Albert, kanske Cigar City och om jag drabbas av en impuls och tappar kontroll över plånboken även Bat out of Hell (som man kan lyssna på Meatloaf till haha).

    SvaraRadera
  4. Det blir nog ett par black albert och en Bolita brown för mig.

    SvaraRadera
  5. Jonas: Vad har BrewDog med detta släppet att göra?

    Själv tänker jag nog bara plocka på mig två st Black Albert.

    SvaraRadera
  6. Planen är att köpa:
    Sierra Nevada 30th
    Nögne Ö Dark Horizon 3rd (För att lagra)
    Black Albert (För att lagra)
    Bolita Brown

    Och om de har tagit slut vid lunch så spelar det inte så stor roll, överlever :)

    SvaraRadera
  7. Klassikern:
    2 Black Albert
    1 Bolita Brown

    Den där Sierra Nevadan lät lite tveksam. Om jag förstod det rätt på linköpings ölmässa så var det en blandning av deras Pale ale, Celebration och oak aged Bigfoot. Låter inte så upphettsande.

    SvaraRadera
  8. Jarno: Ah, har lyckats läsa fel i ett par månader nu. Stod ju Flying Dog, inte BrewDog, my mistake. :D

    SvaraRadera
  9. Jag tänker köpa....ingen alls. Har druckit Bolitan, Sierra Nevadan och Nögne-ölen och ingen av dem är värda att belasta min ölbudget så pass mycket med. Bat out of hell låter spännande men är också för dyr och Black Albert har jag redan hemma. Sparar pengarna till maj istället.

    SvaraRadera
  10. nu blir jag fan lite förbannad på bolaget.

    jag har missat 2st öl som jag gärna ville ha,

    Hemel & Aarde (vilken jag iofs hade smakat men ville gärna ha en till) och
    De Molen/Flying Dog Bat Out of Hell för att jag beställde den 10:24 på releasdagen... ska det vara för sent eller?

    är det så illa att man ska behöva anpassa hela sitt liv efter bolagets öppettider. :(

    om det är någon som har en flaska som kan avvaras så är jag villig att köpa den i så fall...

    / Myspanda @ igaset

    hap81@hotmail.com

    SvaraRadera
  11. @Myspanda:
    Enligt systemagenten (http://agent.nocrew.org) finns det 4 st Bat out of Hell kvar i Malmö. Om det stämmer och du hänger på låset på tisdag kan du få ditt systembolag att beställa en flaska från den butiken till din butik. Om de säger nej säger du bara jo. Förutsätter dock att de finns kvar. Men en bättre chans har du nog inte.

    -Jimmy

    SvaraRadera
  12. Jag har redan pratat med mitt lokala bolag och de säger att alla öl redan är slut, det kan vara så att det står att det finns öl kvar hos ett bolag men då är det kundordrar som inte är plockade och då finns/syns de kvar i datorsystemet. men de ser inte ut som det finns några kvar alls i malmö heller... :(

    Myspanda @ iglaset

    SvaraRadera