måndag, mars 14, 2011

Inköpslista Systembolaget 15 mars 2011

Lite senare än vanligt presenterar vi Systembolagets nyheter för tisdagen den 15 mars 2011. Ni som följer Schnille på Facebook vet att jag var i Stockholm i helgen och botaniserade i utbudet hos tre formidabla ölkrogar: Akkurat, Oliver Twist och Monk's Porter House.

Den senare får mig att tänka på De Molen. Det gör även detta släpp på Systembolaget! Riktigt bra bärs kommer det!


Klickar du på artikelnumret hittar du varan på Systembolaget och RB visar dig vad RateBeers användare tyckt till om den! Hittar du Schnille bredvid ölen har vi tyckt till om den också.

Inköpslista Systembolaget 15 mars 2011


11138 [55,80kr; 50cl] Amager Citra Weiss [RB]
11154 [79,30kr; 75cl] Cuvée de Ranke [RB]
11140 [59,90kr; 18cl] De Molen Hel & Verdoemenis Misto BA [Schnille, RB]
11141 [59,90kr; 33cl] De Molen Hemel & Aarde [SchnilleRB]
11127 [56,90kr; 50cl] Hornbeer Hophorn [Schnille på FBRB]
11153 [99,90kr; 50cl] Amager/Mikkeler Hr Frederiksens Væsel Brunch [RB]
11143 [99,60kr; 75cl] De Molen Mooi & Meedogenloos [RB]
11150 [119,90kr; 65cl] Goose Island Pere Jacques [RB]
11142 [32,90kr; 33cl] De Molen Vuur & Vlam [SchnilleRB]

Ja, här har vi några öl i världsklass. Det är väl bara att köpa alla? Inget snack?

Jag är personligen mindre förtjust i weissbier och de belgiska estrarna så jag skippar nog Citra Weiss, Mooi & Meedogenloos och Pere Jacques. Resten ska jag ha! En trevlig suring i form av Cuvée de Ranke, några härliga mörka, dessutom fatlagrade: Hel & Verdoemenis Misto BA, Hr Frederiksens Væsel. Hemel & Aarde som är gjord med Bruichladdichrökt malt och svart-IPAn Hophorn ska jag ha flera flaskor av. Jag brukar inte vara imponerad av De Molens ljusa öl, men priset på Vuur & Vlam känns rätt. Det blir en flaska av den.

Vad köper ni?

Daniel

8 kommentarer:

  1. från detta släppet blir det:
    Hr Frederiksen Veasel Brunch
    Hophorn
    Vuur & Vlam
    Hemel & Aarde

    Förutsatt att jag får tag på det då. Bortsett från det blir det en massa trappist denna veckan för mig.

    SvaraRadera
  2. 11 Cuvée de Ranke blir det här. Hade gärna köpt några de Molen, men de Rankes Kriek gjorde mig förälskad så jag måste ha lite Cuvée att testa.

    SvaraRadera
  3. Imorgon köper jag allt utom Amager Citra Weiss, Bästa släppet på länge!

    SvaraRadera
  4. Allt utom Cuvée som jag har kvar en flaska sen sist.

    SvaraRadera
  5. Har just gjort en beställning på 3*Hel & Verdoemenis, 2*Hemel & Aarde, 2*Vuur & Vlam, 1*Hr Frederiksens samt en chansning på en icke så uppskattad black IPA (provar,testar, ger flera chanser)Hophorn. Allt borde vara på plats innan fredagmyset!
    /Johan

    SvaraRadera
  6. Jag orkar inte åka inte till Regeringsgatan och har ändå inte budget för fler av samma sort så jag beställde just följande tre flaskor:
    De Molen Hel & Verdoemenis Misto BA
    De Molen Hemel & Aarde
    De Molen Vuur & Vlam

    Skönt att man fick guida killen på systemet att det var från depån han skulle plocka det när han såg att Hel var slutlevererad...

    -Jimmy

    SvaraRadera
  7. Är riktigt fattig efter att Blafa var här uppe över helgen, så får slå mig till ro med endast Imperial Stout. Samt har jag en jävla massa Hardcore IPA som är göddiga och måste drickas upp snarast :D

    SvaraRadera
  8. Jag insåg att jag har nog med öl i alla fall.

    SvaraRadera