fredag, juni 25, 2010

Glad midsommar!





Nu sitter jag på kajkanten och väntar på båten som ska ta mig ut i Göteborgs skärgård för traditionsenligt midsommarfirande. För en gångs skull bjuder SMHI på sommar och sol.

Med mig har jag några flaskor av sommarsläppets absolut starkast lysande stjärna: Oppigårds Summer Twist som är fylld till bredden med sommarfruktig humle. För att få lite omväxling kommer även trevliga Mohawk Summer IPA med. Båda avnjutes till midsommarbuffén.

Till jordgubbarna dricker jag en av mina absoluta favoritöl, Cantillon Kriek. Bara fyra flaskor kvar nu, varav en redan är bortlovad till Dempa. Blir intressant att se hur mycket frukt som finns kvar och huruvida syran helt tar ut jordgubbarna. I värsta fall blir det jordgubbar först och Kriek sen. Det kan jag leva med.

Kvällen avrundas sedan paradoxalt nog med en Founders Breakfast Stout. Frukostölen som Systembolaget köpte in, nästan sålde slut av för att sedan dra in de sista flaskorna. Öletiketten med ett frukostätande barn visade sig strida mot alkohollagen. Systembolaget i ett nötskal: Lovande, men träffar inte riktigt målet.

Glad midsommar på er alla!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar