onsdag, december 01, 2010

Inköpslista 1 december 2010

Då var det dags igen för ett litet släpp till ett trettiotal Systembolagetbutiker. Detta släpp har några riktigt sympatiska amerikanska öl som är värda att trotsa vädret för!




Som vanligt klickar du på artikelnumret för att se var ölen finns och hur många, samt på RB för att läsa mer om ölen på RateBeer.

11767 [94,90kr: 65cl] Yeti Chocolate Oak Aged Imperial Stout [RB]
11118 [40,60; 25cl] Nynäshamns Valsviken Vinterporter [RB]
11109 [19,90kr; 33cl] BrewDog There Is No Santa [RB]
11769 [94,60kr; 65cl] Stone Vertical Epic 10.10.10 [RB]
11770 [79,90kr; 65cl] Stone Old Guardian Barley Wine [RB]
11768 [99,00kr, 65cl] Stone Emperial IPA [RB]
11771 [41,90kr; 33cl] Samichlaus Bier [RB]
11107 [29,90kr; 33cl] Rochefort 6 [RB]
11105 [70,10kr, 75cl] Liefmans Goudenband [RB]
11785 [59,00kr; 50cl] Fuller's Vintage Ale [RB]
11100 [34,90kr; 50cl] Aecht Schlenkeria Eiche Doppelbock [RB]

Av dessa ska jag plocka upp ett litet antal Old Guardian (men inte så många att jag utlöser handgemäng), kanske en Emperial IPA och en Yeti. Jag funderar Valsviken Vinterporter också, men den är hyggligt dyr vid 162kr/L och jag var inte jätteimponerad av den på Stockholm Beer & Whisky Festival: mycket grönsaker i doften. There Is No Santa känns så pass billig att jag kan köpa bara för att se vad det är. Resten får nog vara.

Vad köper ni?

Daniel

8 kommentarer:

  1. Ett par rököl blir det och några Old Guardian sedan en av varje av Yeti, Vertical epic, Brewdogs, Valsviken, Emperial IPA, Rochefort 6 och Goudenband. Rököl ska bli gott. Hoppar bara över Samichlaus och Fullers.

    SvaraRadera
  2. Börjar med att köpa de jag inte druckit tidigare, dvs Stone 10.10.10, Emperial, Valsviken, Rochefort 6, Chokladyetin, There is no Santa och Aecht Schlenkeria. Får se om inköpet kompletteras senare, orkar inte bära fler idag.

    SvaraRadera
  3. Vertical Epic, 14th Anniversary, Chocolate Yeti, Valvsiken, No Santa, Fullers Vintage, Schlenkerla Eiche och Liefmans Goudenband. Goudenband har jag druckit förut men den är värd ett återbesök :)

    SvaraRadera
  4. Jag slåg till på Yeti Chocolate Oak Aged Imperial Stout, Nynäshamns Valsviken Vinterporter, Stone Old Guardian Barley, Stone Emperial IPA & Rochefort 6. Plånboken klarade inte mer denna gång :)

    -Jimmy

    SvaraRadera
  5. Det blev en vardera av Old Guardian, rökbocken, BrewDog, Chokladyetin, Goudenband och Vinterportern. Hade gärna testat de andra Stoneölen också, men priserna är lite för höga. Rochefort 6 har jag druckit förut och den är god, men 30 spänn är inte riktigt prisvärt tycker jag.

    Stod länge och funderade över Valsviken, men det fick bli en till slut. Hoppas jag inte behöver ångra det.

    SvaraRadera
  6. Plockade hem Yeti chocolate, Old gardian, Vertcal epic, Valsviken, Samichlaus och Goudenband till att börja med, Det kan nog bli fler senare.
    Ann

    SvaraRadera
  7. Illa. Missade helt att det var släpp igår och idag vart det slut på såväl yetin som Old guardian. Får hoppas jag kan få tag i dem på något sätt för särskilt den första vill jag verkligen prova.

    SvaraRadera
  8. Alexander: Du får ta dig till en butik som har dem (klicka på artikelnumret innan ölen i listan) eller be din butik beställa in dem.

    Lycka till!

    Daniel

    SvaraRadera