tisdag, december 14, 2010

Inköpslista Systembolaget 15 december 2010

På onsdag 15 december släpps ett gäng sympatiska öl på Systembolagets tre vinkällarbutiker i Göteborg, Stockholm, Malmö och Göteborg.

Hela listan med massor av festliga länkar hittar du här! Jag kommer att köpa någon att ha till efter julbordet som lite julmys. Hade jag varit lite mer generös hade jag nog gett bort en flaska eller två i julklapp, men det är jag inte.






Som sig brukligt är har ni här alla tillfälliga nyheter som släpps den 15 december 2010 på Systembolaget. Klickar du på artikelnumret kommer du till Systembolagets lagersaldo, "RB" ger dig vad RateBeers användare tycker, "Schnille" ger dig vad vi tycker om ölet!

11121 [126,50kr; 37,5cl] BrewDog Abstrakt AB:04 [RB, Schnille]
11117 [116,10kr; 37,5cl] Amager Dicentra Cucullaria [RB]
11116 [116,20kr; 37,5cl] Amager Galanthus Nivalis [RB]
11119 [149,00kr; 33cl] Mikkeller/BrewDog Devine Rebel Mortlach Reserve 2008 [RB, Schnille]
11115 [197,50kr; 75cl] Drie Fonteinen Schaerbeekse Kriek [RB]
11125 [42,70kr; 50cl] Strömsholms Brygghus Malakias 2010 [RB]
11111 [49,90kr; 33cl] S:t Eriks Dubh [RB, Schnille]
11124 [399,00kr; 75cl] Sierra Nevada Charlie Fritz & Ken's Imperial Helles Bock [RB]
11123 [398,90kr; 75cl] Sierra Nevada 30th Anniversary Fritz & Ken's Ale [RB]
11108 [29,40kr; 33cl] De Dolle Stille Nacht [RB]

Jag tänker definitivt plocka på mig några flaskor AB:04 och Devine Rebel Mortlach Reserve. Troligen plockar jag en flaska vardera av Amagerölen också. Sedan är min ölbudget för 2010 bara sjukt övertrasserad. Dessutom har jag köpt alldeles för dyra julklappar i år igen.

18 kommentarer:

  1. Aaahhhh, varför så många dyra/goda öl så här i fattiga juletider. Får nog ändå bli AB:04, Amager ölen och De Dolle. Mer tveksam till Devine...

    Finns det någon där ute som tycker SN-ölen är prisvärda ;-)

    SvaraRadera
  2. Ligger i samma linje med ett par flaskor Abstrakt sen måste det bli DSi XL till grabben hemma så inget mera innan jul=) Johan

    SvaraRadera
  3. För min del blir det AB:04, Devine Rebel Mortlach och Sierra Nevada Fritz & Ken's Ale. Hänga på låset hos lokala bolaget och beställa en av varje imorgon och sen göra ett återbesök på torsdag med förhoppningen att få tag på några till.

    SvaraRadera
  4. Här fick man ju retroaktiv löneökning så nu ska nog inköpen gå vägen. Alltid lika kul och jobbigt på samma gång med dom här släppen.

    SvaraRadera
  5. jag vill egentligen bara ha en abstrakt 04 och två ola dubh från st eriks men frågan är om jag orkar ta mig in till nordstan med mitt skadade ben. hur är det nu igen, kan jag ringa o beställa en av varje flaska på vilket systembolag som helst?

    SvaraRadera
  6. Dempa, du kan inte beställa över telefon första dagen.

    SvaraRadera
  7. Dempa, jag läste nånstans att systembolaget skulle ta bort möjligheten att skicka öl mellan systembolagen två veckor innan jul. Vet inte om det gäller specialsläppen dock.

    SvaraRadera
  8. jahapp.. får se vad som finns kvar när jag väl lyckas ta mig till nordstan då..

    SvaraRadera
  9. Fredrik & dempa, specialsläppen som släpps i vinkällarbutikerna skickar de aldrig mellan butikerna de första sju dagarna efter släppet. I detta fallet spelar det ingen roll då de inte skickat ut alla flaskorna till vinkällarbutikerna. Det finns fortfarande kvar på depån och då går det bra att beställa till butikerna men som vanligt är det bara en flaska av varje sort första dagen.

    SvaraRadera
  10. Har alltid beställt över telefon första dagen. Funkar det i Västerås så ska det funka överallt!
    Johan

    SvaraRadera
  11. Jag skall nog köpa 2 AB:04 och kanske en St Eriks, mer räcker inte pengarna till tror jag.

    -Jimmy

    SvaraRadera
  12. Ja tydligen är gissningar och rykten bara att skita i. Jag ringde och det gick bra att beställa för mig iaf.

    SvaraRadera
  13. Galet mycket folk på Regeringsgatan men den riktigt långa kön var för spritköparna. Fortfarande lite halvkaotiskt när ölköparna inte hittar nyheterna på samma ställe och när de inte har ställt fram ordentligt.

    Jag höll mig nästan till min plan, tog även en De Dolle Stille Nacht förutom det jag skrev ovan.

    -Jimmy

    SvaraRadera
  14. Enligt systemets sida är Stille Nacht redan slut vid regeringsgatan. Kan det verkligen stämma?

    SvaraRadera
  15. Jag ringde för att beställa, men enligt SB i Mölndal måste man komma in till butik och beställa första dagen. Konstigt att de har så olika rutiner!

    SvaraRadera
  16. @Fredrik B: här är källan till vad du kallar gissningar och rykten:

    http://www.systembolaget.se/SokDrycker/bestallningavvaror.htm

    Sen om du har polare på ditt bolag så... ;)

    SvaraRadera
  17. Haha, nja, polare vet jag inte. Tror mer det är så att personalen på systembolagen verkar dåligt insatta i vilka regler som gäller. Dom har varit snurriga förr när jag ringt.

    SvaraRadera
  18. Man ska enligt reglerna ej kunna beställa via telefon första dagen. Däremot är det en regel som många anställda inte har koll på. De som nekar är alltså de som följer reglerna.

    /systembolagsanställd

    SvaraRadera