måndag, maj 31, 2010

Inköpslista 1 juni 2010

Det blir ett litet släpp nu tisdag 1 juni. Jag plockar på mig en av ölen, resten får stå till andra som vill ha dem.

11752 [23,90kr; 25cl] Nynäshamns Dragets Kanal DIPA [RB]
11755 [22,90kr; 33cl] Innis & Gunn IPA [RB]
11753 [59,00kr; 75cl] La Rulles Estivale [RB]
11762 [99,00kr; 75cl] Nils Oscar Sorachi Blond 2010 [RB]
11751 [18,50kr; 33cl] Oppigårds Inwit [RB]
11750 [27,90kr; 35cl] Sierra Nevada Glissade Golden Bock 2010 [RB]

Dragets Kanal DIPA provade jag några gånger på fat. Där tyckte jag att det var stor skillnad mellan gångerna, vilket verkade bero på hur länge fatet stått på. Jag hoppas att flaskorna är hyggligt färska och ger mig min humlefix.

Innis & Gunn har aldrig imponerat på mig, så jag ser inte hur de ska lyckas genom att haka på IPA-trenden.  La Rulles skippar jag. Oppigårds Inwit funderade jag ett tag på, men jag kom på att jag ville ha den bara för att det var vinnaren i Hembrygds SM. Jag är faktiskt inte så förtjust i witbier. Jag smakade den på fat på The Rover, och fick bekräftat att jag inte är så förtjust i stilen. Sierra Nevada hade jag ingen uppfattning om, men läste lite på Mankers Beer Blog om den och kollade upp den på RB. Den är nog inte min kopp té, men det kanske slinker ner en flaska.

En öl jag absolut inte tänkte köpa var uppföljaren till Nils Oscar Saison. Jag minns att en kompis hade köpt den och inte lyckades bli av med flaskan, trots att han tog med den till många fester. Jag är dock nyfiken på att prova en öl med Sorachi Acehumle, en japansk sort, samtidigt som Bark hade lite intressanta tankar om den. Får se om jag lockas att köpa när jag väl står på Systembolaget.

Daniel

0 kommentarer:

Skicka en kommentar