söndag, november 01, 2009

Ikväll Livebloggning och IFK-AIK.

Jag har haft en halvtrist vecka och en mycket sympatisk helg.

Jag och farsan som är på besök provade min DLG: Kalaskulan Robust Porter i fredags, bara för att konstatera att det var för lite kolsyra. Jag hade kört ett lägre tryck i fatet denna gång. Jag råkade köra samma tryck som cykeldäck förra gången, det var alldeles för högt. Nu överkompenserade jag åt andra hållet, alldeles för lite då. Tror jag har 0,8 eller 0,9 bar nu efter provningen. Hoppas det blir bra, smaken är helt rätt tycker jag!

Farsan gillar nog inte mörk öl så mycket så jag tog fram Lupulusklonen på flaska också. Den är riktigt trevlig, om än något ojämnt kolsyrad från flaska till flaska. Jag missade ju att prima den innan jag tappade upp på flaska så jag fick tillsätta sockerlösningen i flaskorna och då blev det inte lika mycket i varje. Jag tycker nog att den är bättre på flaska än på fat eller så hade jag otur med kolsyrningen, då jag tryckte i för mycket kolsyra.

Ikväll ska jag och Carl på ölprovning. Vi tänkte liveblogga därifrån! För mig blir det ett bra sätt att inte glömma att skriva ner mina intryck av ölen. Provningen börjar runt kl 18, livebloggningen ungefär samtidigt tänker jag mig. Kolla in då och då!

Det är visst fotbollsmatch idag också. Jag är inte sådär tokintresserad av sport men det är alltid kul när hemmalaget har chans att vinna SM-guld. Tydligen så måste IFK vinna över AIK för att vinna titeln. Lika räcker inte.



Jag hoppas också att alla håller sig civiliserade för och efter matchen, det är ju så trist när det blir slagsmål och förstörelse.

Daniel

5 kommentarer:

  1. Jag ska avnjuta en extra god öl när vi slagit AIK. Vilken öl passar bäst till guld-pytt mån tro?

    SvaraRadera
  2. Jag skulle nog säga att Ocean IPA eller kanske Dugges Celebration skulle passa. Göteborsk öl till göteborsk seger.

    SvaraRadera
  3. Till en göteborsk förlust (som verkar mest troligt just nu, en min innan tilläggstiden är slut) nog Brooklyn Brewery Black Chocolate Stout 08/09 som jag har i förrådet, eller kanske en Lunator -07.

    Daniel

    SvaraRadera
  4. Själv drack jag en VICTORY Storm King. Så jäkla skön seger.

    SvaraRadera