måndag, november 02, 2009

Engelskpråkiga svenska ölbloggar

Knutalbert förelsog och jag resonerade lite fram och tillbaka om att det finns utrymme för en (till) svensk ölblogg på engelska. Nu har utrymmet börjat fyllas, det har poppat upp två stycken!

Den ena är lite av en öl-Twitter. En bild och en mening om ölen. sentence beer.

Den andra är en fullfjädrad ölblogg med nyheter, provningar etc. Han har lyckats realisera en av de saker jag tänkte att jag skulle kunna om jag skrev på engelska, mer riktade sponsorer/annonsörer. Snygg och stilren sida och klockren liten text efter namnet! BeerSweden - a decidedly un-lagom beer blog.

Båda bloggarna är tillagda i bloggrollen på höger sida. Bra för mig då jag inte använder Google Reader för att uppdatera mig gällande bloggarna, utan just bloggrollen.

Nu ska jag strax till bolaget och försöka köpa lite god öl!

Daniel

3 kommentarer:

  1. Daniel,
    High fives and thanks for the kind words! Great that you enjoy the blog!
    Darren (from beersweden.se)

    SvaraRadera
  2. Är inte
    http://olsvammel.blogspot.com/
    en engelskspråkig svensk ölblogg?

    SvaraRadera
  3. @rickgordon: Jo, det är därför jag skrev om det fanns utrymme för en (till) svensk ölblogg på engelska.

    Daniel

    SvaraRadera