onsdag, november 11, 2009

En Bötet på vägen





Pris eller smak? Det är en fråga där allt för många kommer fram till ett högst tvivelaktigt svar.

Min klass ska träffas för att ta en öl. Majoriteten prioriterar pris, varför valet hamnat på Kings Head. Ett ölhak bara några minuter från The Rover i Göteborg. Jag har varit där en gång. Var inte imponerad.

Nu sitter jag på The Rover med en Nynäshamn Bötet Barleywine, en stärkare på vägen. Tycker att det är en riktigt trevlig vardags-barley. Önskar att fler svenska bryggerier skulle brygga stilen. Hantverksbryggeriet gör ju en god version. Tänk vad kul en duggesk version skulle kunna vara!

Nu vidare till Kings...

5 kommentarer:

  1. Har de något mer skoj på Rover? Jag tycker gott att du har två alternativ för att dricka god öl idag.

    1) Sitt kvar på Rover och strunta i klasskamraterna (hade jag gjort men jag är ju asocial också).

    2) Betala mellanskillnaden mellan en öl på King's Head och Rover. De dricker god öl och betalar fulölspris. Du blir fattig dock. Jag erbjöd denna överrenskommelse till min bror i Stockholm, när valet stod mellan skräpställe (25kr/öl) och bra ställe (massa Nils Oscar på fat). Han tackade nej.

    Daniel

    SvaraRadera
  2. Jag kan bara instämma, mer svenskt Barley Wine! Jag har inte hunnit prova Nynäshamns variant än, men får väl försöka ta mig till The Rover inom den närmsta framtiden.

    SvaraRadera
  3. Dugges har ju en mytomspunnen barleywine vid namn Blast! som jag dock aldrig stött på i levande form..

    SvaraRadera
  4. Håller med mer Barley Wine till folket! :) Överlag skulle jag vilja se mer olika ölstilar från svenska bryggerier. Känns som att det blir väldigt mycket lager och engelsk ale.

    SvaraRadera
  5. Blast! kan vara på väg... premieras gör dock Idjit! vilket är trevligt det med.

    SvaraRadera