söndag, februari 20, 2011

Inköpslista Systembolaget 21 februari 2011

Spring till Systembolaget. Gå inte, spring. Eller du kan gå, men då får du gå tidigt. Det är dags att släppa lite öl till vinkällarbutikerna. Exklusivare öl i mindre partier till högre pris utlovas!







Som sig brukligt är har ni här alla ölen som släpps den 21 februari 2011 på Systembolaget. Klickar du på artikelnumret kommer du till Systembolagets lagersaldo, "RB" ger dig vad RateBeers användare tycker

Inköpslista Systembolaget 21 februari 2011


11148 [149,90kr; 65cl] Goose Island Bourbon County Vanilla Stout 2010 [RB]
11126 [37,50kr; 50cl] Epic Stout [RB]
11149 [34,50kr; 50cl] Fuller's Past Masters XX Strong Ale [RB]
11132 [99,50kr; 50cl] Herslev Bryghus Mjølner Barley Wine 2007 [RB]
11139 [179,50kr; 75cl] Weihenstephaner-Samuel Adams Infinium [RB]
11136 [399,00; 75cl] Sierra Nevada Jack & Ken's Ale [RB]


För mig är det klockrent att plocka upp en Bourbon County. Resten får nog vara denna gång, om jag inte får för mig att jag ska ha en Epic Stout också. Den var inte så våldsamt dyr.

Jag tänker definitivt lyfta på och titta på Infiniumflaskan, men där får det räcka. Jag misstänker starkt att jag inte kommer gilla ölen och då är det dumt att lägga nästan 200kr på den. Jag hoppas ni som köper den gillar den!

Vad ska ni köpa?

Daniel

11 kommentarer:

  1. De jag vill åt på detta släpp är en av vardera Goose Island, Epic Stout & Fuller's Strong Ale. Men vi får se om jag lyckas, första dagen på nytt uppdrag så jag har egentligen inte tid att åka in till Regeringsgatan.

    -Jimmy

    SvaraRadera
  2. Det blir en av varje, förutsatt att de inte hinner ta slut till lunchen. Fast i den aspekten brukar ju Malmö vara lite mer tolerant :)

    SvaraRadera
  3. Hoppas att Nordstan bara är långsamma med att uppdatera sitt lagersaldo. Den mest intressanta ölen, Bourbon County Vanila Stout, står ännu inte med i lagersaldot.

    Förövrigt undrar jag som vanligt varför Malmö beställer in så oproportionerligt mycket, och Göteborg så lite? Av Epic Stout kommer 120 flaskor till Stockholm, 72 flaskor till Göteborg och hela 192 flaskor till Malmö. Grattis Malmö - ni har både nära till Köpenhamn och ett öltokigt Systembolag!

    SvaraRadera
  4. Perfekt att jag börjar efter lunch imorgon, då kan jag smita förbi Systembolaget på förmiddagen och beställa lite. Det får nog räcka med en Bourboun County Vanilla och en Epic Stout för min del. Past Masters och Infinium lockar inte det minsta, Herslevs BW var man väl lite nyfiken på men inte till det priset och så Jack & Ken's Ale som jag sjukt gärna skulle vilja prova, men den är ju alldeles för dyr, speciellt på studentbudget.

    SvaraRadera
  5. Drack Infinium för några veckor sedan och den är inte värd det priset. Det är en rätt platt historia med rena smaker - av ingenting. Därmot är jag sugen på den förvisso dyra barley wine'en från Sierra Nevadas 30th Ann. Ale-serien!

    SvaraRadera
  6. Sitter fortfarande om det är värt att köpa en Sierra Nevada Jack & Ken's Ale och lagra. Men jag vet redan nu att det blir Herslev Barley Wine och Goose Island. Infinium känns lite väl dyr, iaf för en person som inte är ett större fan av belgare.

    SvaraRadera
  7. Mindre sådan här inlägg så behöver man springa långsammar, smart? /Nisse666

    SvaraRadera
  8. I Stockholm så var det för ovanlighetensskull mera folk som köade till öl än till sprit, jag var ganska nöjd med att jag kom 10min innan och det var en 25 personer framför mig. Men det fanns ju bara 120 flaskor och man fick bara ta max 6 per person, en del tog ju 6st, var knappt en låda kvar när jag kom fram, men folk blev ju utan...

    SvaraRadera
  9. I Göteborg tyckte jag att det var ovanligt lugnt (ovanligt med släpp den 21:e? Sent i månaden = lite pengar?), men så kom jag dit en halvtimme efter öppning. Knappt en själ och än mindre vid ölen. Var bara Sierra Nevadan som gått åt så jag kunde utan bekymmer plocka det jag var ute efter.

    SvaraRadera
  10. Har beställt Epic Stout, Fuller's Past Masters XX Strong Ale och Bourbon County Vanilla Stout.

    SvaraRadera
  11. Och i Malmö var det som vanligt lite lugnare. Allting fanns kvar vid halv ett så jag plockade på mig en av varje. Fast det var inte riktigt helt sant, det blev två stycken GIBCVS :)

    SvaraRadera