söndag, februari 13, 2011

Inköpslista Systembolaget 14 februari 2011

Den 14e februari släpps några trevliga öl på Systembolaget. Passa på att köpa en Alla Hjärtansöl till din älskade!

Det är bara ljusa öl denna gång, en påminnelse att vädret till trots, är våren faktiskt på väg! Vårlager, Spring Ale, Vår Wit och några humliga IPA-historier bjuder detaljhandelsmonopolet på till Alla Hjärtans.

Tack tack!


Som sig brukligt är har ni här alla tillfälliga nyheter som släpps den 14 februari 2011 på Systembolaget. Klickar du på artikelnumret kommer du till Systembolagets lagersaldo, "RB" ger dig vad RateBeers användare tycker, "Schnille" ger dig vad vi tycker om ölet!

Inköpslista Systembolaget 14 februari 2011


1509 [34,90kr; 50cl] Epic Armageddon IPA [RB]
1501 [24,90kr; 35,5cl] SKA Modus Hoperandi [RB]
1415 [29,90kr; 50cl] Mohawk vs Amarillo [Schnille, RB]
1407 [29,90kr; 50cl] Mohawk vs Goldings [Schnille, RB]
1414 [17,90kr; 33cl] Oppigårds Spring Ale 2011 [RB]
1401 [15,50kr; 33cl] S:t Eriks Vårlager [RB]
1409 [11,90kr; 33cl] Spendrups Premium Pilsner [RB]
1502 [19,90kr; 33cl] Beer Here Vår Wit [RB]

För mig blir detta ganska enkelt. Jag gillade båda Mohawkarna. Jag provade Modus Hoperandi någon vecka sedan och den var fantastisk. Epic har jag inte provat något från, så en Armageddon IPA är given. Resten hoppar jag över. Oppigårds Spring Ale finns det gott om på fat och de andra tre är jag inte superintresserad av.

Vad ska ni plocka på er?

[DN, AB]

Daniel

23 kommentarer:

  1. Hoperandi verkar bara komma till skumma bolag här i Göteborg? Lite konstigt.

    SvaraRadera
  2. Det var knasigt. Får hoppas på en uppdatering av systemen inom kort!

    Daniel

    SvaraRadera
  3. Känns som den borde komma till gårda och nordstan med.

    SvaraRadera
  4. Jag tror faktiskt att jag ska köpa alla, till och med Spendrups.

    SvaraRadera
  5. Absolut. I alla fall till fler butiker än bara Kungstorget. Helt klart fel i systemet.

    Daniel

    SvaraRadera
  6. Det är ganska ofta som de enskilda Systembolagen inte uppdaterar sina lagersaldon innan försäljningen börjar. Har hänt flera gånger tidigare med de stora i Göteborg.

    Hoppas på det. Var inte jättekul när Systembolaget Nordstan glömde att beställa en del julöl. Att ölen saknades på hyllorna skyllde de på leverantören.

    SvaraRadera
  7. None of them, because according to Lars over at the Svenska Ölfrämjandet (http://www.svenskaolframjandet.se/node/4073) they are "inte särskilt intressant".
    Then again I will probably ignore his advice and buy them all.

    SvaraRadera
  8. shit vad några flaskor varje system verkar ta in... hoppas det finns några kvar när jag kan ta mig dit på eftermiddagen.

    SvaraRadera
  9. Gillar att Göteborg ska få 48 flaskor medan Munkedal får 72 :P

    SvaraRadera
  10. Tobias:
    Planen är väl att dessa öl skall finnas tillgängliga på systemet i tre månader så egentligen skall man - om man inte är törstig förstås - behöva skynda sig till sitt lokala bolag för att köpa alla sorter imorgon (om man inte vill).

    -Jimmy

    SvaraRadera
  11. Mycket riktigt Jimmy, det är vårnyheterna - iaf enligt systembolagets sida - så för min del får alla stå!

    SvaraRadera
  12. Jimmy: Det brukar dock inte vara nån garanti, kommer ihåg när oppigårds spring ale släpptes förra året, då var det näst intill omöjligt att få tag på fler efter själva dagen de släpptes.

    SvaraRadera
  13. Tror att det gått troll i beställningarna. Var på Karl johansgatan tidigare idag och där stod det tillfälligt slut på Hoperandi. Bara att bege sig till kungstorget dårå

    SvaraRadera
  14. Det blev köpt en av varje. Lika bra.

    SvaraRadera
  15. Blev lite besviken på både SKA- och EPIC-ölen. För att heta Armageddon IPA så var den väldigt sparsam på humle..inte den humlebomb som jag väntade mig. Snarare söt och blygsam. Hoperandi var också lite tråkig. Någon som tyckte annorlunda?

    SvaraRadera
  16. Jag tyckte Epic hade duktigt med humle, kanske inte vad det gäller bitterhumle, men de hade inte snålat på aromhumle. Sen kan jag iof tycka att smaken inte levde upp till doften.

    För övrigt hade de inte fått några SKA till Gårda, men de skulle komma på onsdag...

    SvaraRadera
  17. Ulric: Den hade humlen på fel ställe i så fall ;)

    Testade båda Mohawk'arna nu och jag tyckte Amarillon var schyst och det är en öl som man skulle kunna dricka mycket av en varm sommardag. Goldings är inte riktigt i min smak men annars välgjord.

    SvaraRadera
  18. Tyckte att Epic var riktigt bra faktiskt, vilket jag inte trodde att jag skulle tycka..

    SvaraRadera
  19. Köpte en av varje förutom ölet Spendrups som jag hoppade över. Rätt billiga öl så är de ej goda är det icke hela världen.

    SvaraRadera
  20. Tyckte St Eriks Vårlager var rätt dassig. Modus Hoperandi var också högst medelmåttig, när man läser andra recensioner kan man tro att jag fick en kass flarra. Tråkig munkänsla, inte mycket bett i humlen, knappt några citrus/fruktiga toner alls. BÄH! GE MIG PLINY OCH HOPSLAM! JAG ÄR TÖRSTIG!

    / Arga Djävulen (som är humlesugen idag!)

    SvaraRadera
  21. @Flamman: För en gångs skull håller jag helt med dig. Det är varken en dålig flaska eller ditt dåliga humör. Modus var högst medelmåttig, på gränsen till dålig. Ser fram emot West Coast IPA.

    SvaraRadera
  22. Ajajajaj nu misslyckades jag juh helt!!!!

    / Arga djävulen

    SvaraRadera
  23. Tyckte nog att Modus var bättre än medelmåttig. Munkänslan var väl det enda minuset. Besk och fruktig tyckte jag.

    SvaraRadera