måndag, januari 31, 2011

Inköpslista 1 februari 2011

Då var det äntligen dags för lite nyheter att komma till Systembolagets hyllor den 1 februari 2011. Vi har ju haft 47 dagar utan nyheter nu. Lite för länge för min smak.




Som sig brukligt är har ni här alla tillfälliga nyheter som släpps den 1 februari 2011 på Systembolaget. Klickar du på artikelnumret kommer du till Systembolagets lagersaldo, "RB" ger dig vad RateBeers användare tycker.

11134 [19,90kr; 35,5cl] Brooklyn Black Chocolate Stout [RB]
11110 [27,90kr; 35cl] Sierra Nevada Celebration Ale [RB]
11106 [89,30kr; 75cl] Ommegang Three Philosophers [RB]
11103 [29,90kr; 33cl] Achel Blond [RB]
11104 [29,90kr; 33cl] Achel Bruin [RB]

För min del blir det att plocka en Ommegang och troligen någon Brooklyn för att det är bra pris på den. Beställningssortimentet får lite påfyllning också, nämligen med en av mina favoritöl, Brewdog 5AM Saint. Humlig och mysig men bara 5% alkohol.

Daniel

3 kommentarer:

  1. Jag kommer nog bara plocka en låda Choklad, men jag har längtat efter den ett bra tag nu.

    SvaraRadera
  2. 2-4 Brooklyn och en Achel blir det för min del. Är egentligen mer sugen på vårsläppet och lite ipa, apa mm.

    -Jimmy

    SvaraRadera
  3. fem Brooklyn Black Chocolate Stout
    Två Ommegang Three Philosophers

    Ska försöka ragga upp lite Sierra Nevada Celebration Ale också,

    Tyvärr slukade en massa gamla tyska Riesling det mesta av slantarna den här måndaden

    SvaraRadera