fredag, oktober 01, 2010

Sigtuna Ace of Spades

Sigtuna Ace of Spades

Idag, fredag, släpps officiellt Sigtuna Brygghus Ace of Spades i Sigtunas monter på Stockholm Beer & Whisky Festival.

Detta är en speciell öl på många sätt. Det är en mörk imperial stout som verkligen gör skäl för stilen. Stark som satan, nämligen 18,5%. Alkoholstyrkan gör den till Sveriges starkaste öl. Ölen är naturligt utjäst, inte frysdestillerad (eisbockad) som med BrewDogs alkoholmonster.


Vi låter Mattias Hammenlind, bryggare, numera fotomodell och hårdrocksfantast berätta om sin grymma öl!


Vi rekommenderar er att prova denna öl om ni gillar riktigt bra imperial stouts. Ytterligare en riktigt bra imperial stout som släpps idag på mässan är Dugges Idjit!

Daniel @SchnilleDaniel / Schnille på Facebook

7 kommentarer:

  1. Tack för igår grabbar! Kör ni loss idag också? Själv sitter jag hemma och försöker summera intrycken och planera för helgens ölprovning samt nästa veckas aktiviteter och nästa och nästa och….

    SvaraRadera
  2. Tack själv! Idag är Carl hemma i Götet och jobbar, jag hälsar på släkt och vänner i Stockholm.

    Daniel

    SvaraRadera
  3. Kul att ni fick prova den innan den "släpptes"!
    Det fick nämligen inte jag, trots att jag påpekade att det bara var torsdagen jag skulle vara där.
    Skillnad på folk o folk alltså :)

    SvaraRadera
  4. Onekligen en öl som skall provas, om den nu inte är slut nästa vecka.

    SvaraRadera
  5. Dempa jag fick inte heller prova den på torsdagen, som tur var så fick vi testa lite av Carl och Daniel. :)

    SvaraRadera
  6. Jag ber Dempa och Fredrik om ursäkt för att vi klantade till det. Det låg inga värderingar i att en fick smaka och en annan inte. Ibland blir det fel och vi gjorde fel nu och ber er om förlåt för detta. // Peter Forss Sigtuna Brygghus

    SvaraRadera
  7. Apology accepted. Gör inte om 'et bara ;)

    SvaraRadera